onsdag 8. september 2010

Eid

Yippi yaiyy yaiyy yaiyy!!

Jeg har endelig finnet kameraet mitt, eller retter sagt, min kjære fant den for meg. Så da var det på`n igjen

Idag er det den siste dagen i ramadan, og imorgen er det selve feiringen, Eid. Det blir fest, morro, god mat venner og familie.

Vi har fastet i en hel mnd, og endelig er Eid her.

Hos oss er tradisjonen slik at vi feirer hos mamma alle sammen. Skulle egentlig ha reist opp dit idag og feiret der. Men denne ene gangen blir det nok ikke slik. Det hadde blitt slitsomt å ta med alt utstyret til minsten opp dit. Vi overnatter hjemme men drar opp imorgen.

Natten før Eid er ChandRaat, Måne natten. Vi har pyntet oss med hinna! Disse kunstverkene har jeg laget, hvis man kan kalle det for det, på meg, vesla og venninna.

Vesla er overlykkelig

post signature

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails