søndag 31. januar 2010

Eplekake.. nam nam

Igår var jeg og ungene på middag hos ei god venninne, i den anledning ble det bakt eplekake her i huset.
Vi var flere samlet med barn, uten menn, vår egen lille Kitty party;)
Alle skulle ta med en rett hver, og dette skal på rundgang på hver av oss som vert. Det var koselig, men vi får se hvordan det funker i lengden.
Oppskrift på eplekake som følger


3dl hvetemel
3dl sukker
300g margarin
2ts bakepulver
4 egg

4 syrlige epler
2ss sukker
1ts sukker
hakkede mandler

Jeg pleier å blande alt det tørre i en kjøkkenmaskin, smuldres margarin i, skjør maskinen. Visp egg og ha i. Voila..
Smør en form med margarin, strø i litt hvetemel, ha i røren. skrell og skjær eplene i båter, strø sukker, kanel og hakkede mandler over. Jeg pleier å bruke grønne epler, det gir best smak. Sett ovnen på 180c i 40-45min.
Mennene i min familie elsker denne kaken;) Jeg liker den varm med vaniljeis til.
Nå må jeg gjøre meg klar skal på middag til mamma.

Kos

xxxxx

1 kommentar:

Fru Fly * Heidi sa...

Den ser og høres helt nydelig ut! Kanskje jeg skal prøve den oppskriften en dag, eplekake er jo alltid en vinner! Takk for koselig hilsen. KLem Heidi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails