torsdag 4. februar 2010

Snødd inne..

Idag blir det grøt her i huset, herlig;) Min lille frøken elsker nemlig grøt, gjett om hun blir glad når hun kommer fra barnehagen.
Ute snør det fortsatt, føler meg snødd inne. Det er ikke enkelt å trille i dette været, da blir man like gjerne hjemme. Egentlig var det barseltreff igår, men en etter en ringte vi rundt og avlyste. Vi får heller prøve til uken som kommer...
Til grøt pleier jeg å legge risen i bløt, minimum 4 timer, idag lå den over natten. Jeg putter alt utenom margarin i en kjele, setter den på ovnen på svak varme, rører i den av og til, og lar den små koke til den konsistensen jeg ønsker. Til slutt har jeg i margarin. Og grøten er ferdig, deilig med kanel til, vel bekomme;)


ca 1 1/2dl ris
ca 1 1/2 l melk
5-7ss sukker
1 1/2ts vanilje sukker

100g margarin

Jeg så det gikk rundt en utfordring her og tenkte jeg også skulle ta den. Dette er service jeg bruker i anledning gjester. Kjøpte det for snart 5år siden, da vi var på flyttefot, og ventet vår datter. Det ble med oss hjem, da vi var på ferie i Pakistan.





Kos

xxxxx

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails